ЗАСТОСУВАННЯ СВІТОВИХ ІНЖЕНЕРНИХ ПРАКТИК УПРАВЛІННЯ АЕРОДРОМНИМИ ПОКРИТТЯМИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ КЛАСИФІКАЦІЙНОГО ЧИСЛА PCN

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apcmj.2023.1.5

Ключові слова:

аеродромні покриття, несна здатність, метод HWD, система управління аеродромним покриттям, дефлектометр важкого вантажу, метод ACN-PCN, чаша прогину поверхні покриття

Анотація

Установлено, що одним із напрямів системи управління аеродромним покриттям, узгоджених Усесвітньою організацією цивільної авіації (ICAO), є використання діагностичних комплексів, що працюють за методологією, відомою у світовій практиці відомій як Heavy Weight Deflectometer. Виявлено основні переваги методу Heavy Weight Deflectometer у циклі технічної експлуатації аеродромних конструкцій: оцінка фактичного стану льотного поля та його окремих елементів за міцністю; можливість складання національного реєстру ЗПС за допустимою вантажонапруженістю та залишковим ресурсом; уведення практики управління ресурсами на ремонт і утримання льотного поля на основі даних про фактичний залишковий ресурс конструкцій і реальних моделей їхньої деградації; раціональний розрахунок і техніко-економічне обґрунтування технологічних рішень щодо відновлення та підсилення конструкцій; можливість виконання діагностичних операцій на діючій ЗПС, що інтенсивно експлуатується; застосування найкращого європейського та світового досвіду в утриманні та розвитку мережі місцевих і міжнародних аеропортів.

Посилання

150/5380-7B – Airport Pavement Management Program (PMP). October 10, 2014.

TRB Transportation Research Circular E-C127: Implementation of an Airport Pavement Management System explores the role and data requirements for an Airport Pavement Management System (APMS). The report also examines the benefits, costs, and common challenges associated with the implementation of an APMS. DOI: 10.17226/22015.

ДСТУ Б В.2.3-42:2016. Автомобільні дороги. Методи визначення деформаційних характеристик земляного полотна та дорожнього одягу.

Annex 14 : Aerodromes. Volume I : Aerodromes Design and Operations. 9’th Edition. July 2022 (Додаток 14 : Аеродроми. Том 1 : Проєктування та експлуатація аеродромів. Дев’яте видання. Липень 2022).

Doc 9157 Aerodrome Design Manual : Runways. Part 1. 4t’h Edition. 2020 (Посібник із проєктування аеродромів. Частина 1 : Злітно-посадкові смуги. Четверте видання. 2020).

Doc 9157 Aerodrome Design Manual. Part 3 : Pavements. 3’rd Edition. 2022 (Unedited) (Посібник із проєктування аеродромів. Частина 3 : Покриття. Третє видання. 2022. (Без змін)).

Numerical simulation of hard airdrome coatings stress-strain state when interacting with weak ground base / S. Talakh end al. Industrial Machine Building, Civil Engineering : Academic journal. 2019. № 1 (52). P. 124–132.

Rodchenko O.V. Computer technologies for concrete airfield pavement design Aviation. 2017. Volume 21 (3). P. 111–117. DOI: 10.3846/16487788.2017.1379439.

Guo E., Pecht F. Critical gear configurations and positions for rigid airport pavements – observations and analysis. Pavement Mechanics and Performance, GeoShanghai International Conference. Shanghai, China, 2006. P. 7–14. DOI: 10.1061/40866(198)2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-15