ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМОЗМІНИ І ДЕФОРМУВАННЯ ВЕЛИКОПРОГОНОВОГО ПОКРИТТЯ АЕРОДРОМНОГО АНГАРУ

Автор(и)

  • Світлана Михайлівна Талах

DOI:

https://doi.org/10.32782/apcmj.2023.1.7

Ключові слова:

аеродромні конструкції, мембранно-вантова система, розрахунок на міцність, метод скінченних елементів, чисельне моделювання, напружено-деформований стан

Анотація

Викладена методологія дослідження формозміни та нелінійного деформування великопрогонового покриття аеродромного ангару. Наведено математичну модель оптимізації форми та структури комбінованої оболонкової конструкції з використанням методу скінчених елементів і алгоритму еволюційної задачі, в основу якої покладено керування формою дискретної моделі поверхні покриття за допомогою узагальнених параметрів проєктування. Отримано результати формозміни на прикладі запропонованої ґратчастої оболонкової конструкції. Метою дослідження є чисельне моделювання формозміни конструкції покриття за умовами параметричних обмежень, технології монтажу й остаточного забезпечення міцності та стабільності форми оболонки за різних зовнішніх впливів. Визначення внутрішніх зусиль у зовнішньому опорному контурі, внутрішньому кільці та тонколистовій оболонці від максимального розрахункового навантаження.

Посилання

Шимановский А.В., Цыхановський В.К. Теория и расчет сильнолинейных конструкций. Киев : Сталь, 2005. 432 с.

Лурье А.И. Нелинейная теория упругости. Глав. ред. физ-мат. лит, 1980. 512 с.

Метод скінченних елементів у задачах нелінійного деформування тонких та м’яких оболонок / В.А. Баженов та ін. Київ : КНУБА, 2000. 386 с.

Висячие покрытия. Труды совещания по исследованию и внедрению висячих покрытий / под ред. И.М. Рабиновича. ГИЛСА и СМ. 1962. 245 с.

Сахаров О.С. Тензорні ряди в моментній схемі методу скінченних елементів. Опір матеріалів і теорія споруд. Київ : КНУБА, 2000. Вип. 68. С. 122–129.

Навантаження і впливи. Норми проектування. ДБН В.1.2-06-2006.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-15