ЗАСТОСУВАННЯ УКРІПЛЕННЯ ГРУНТІВ У ТРАНСПОРТНОМУ БУДІВНИЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apcmj.2024.3.3Ключові слова:
довговічність, дорожній одяг, полімерні волокна, транспортне будівництво, укріплення грунтів, цементАнотація
Внаслідок збільшення інтенсивності дорожнього руху, виникає передчасне руйнування дорожнього одягу, що в свою чергу потребує значних витрат на ремонтні роботи. Однією з головних причин, являється збільшення вантажонапруженості, внаслідок того що на дорожній одяг часто діють навантаження значно перевищуючі її граничні. Отже, до дорожнього одягу та ґрунту земляного полотна повинні висуватися нові підвищені вимоги, щоб забезпечити нормальну експлуатацію автомобільної дороги, її довговічність та забезпечити безпеку руху. Традиційні рішення з підвищення несучої здатності дорожнього одягу за рахунок потовщення його шарів не вирішує в повній мірі проблему підвищення загальної міцності дорожнього одягу, а отже і не забезпечує необхідної довговічності. При зведенні земляного полотна автомобільних доріг в багатьох випадках використовуються місцеві слабкі ґрунти, заміна яких іншим ґрунтом є економічно недоцільною. Недостатні деформаційні показники, а також низька міцність призводить до виникнення в земляному полотні зсувів шарів відносно один одного, що в свою чергу спонукає виникнення на покритті різних пошкоджень та деформацій. В роботі наведено аналіз історичних етапів розвитку укріплення грунтів. Проведено аналіз експериментальних досліджень впливу укріплення грунтів на підвищення їх фізико-механічних характеристик.
Посилання
Гаркуша М.В. Методи стабілізації та укріплення ґрунту / А.М. Онищенко, М.В. Гаркуша. Дороги і мости : Збірник наукових праць. К. : ДП «ДерждорНДІ», 2010. № 12. С. 145–149.
Cайт організації «Світова асоціація автомобільних магістралей» (ПІАРК) [Електронний ресурс]. URL: https://www.piarc.org/en/activities/World-Road-Congresses-World-Road-Association/Congress-Proceedings/Istanbul-1955/proceedings.htm
Cadier P. L'utilisation des graves-ciment. Revue générale des routes et des aérodromes. 1970. Vol. 40, No. 460. P. 64–65.
Sikka R. P. Use of lean concrete for road bases. Indian Concrete Journal. 1972. Vol. 46, No. 10. P. 409–412.
Williams R. I. T. Propertіes of Cement Stabilized Materials. Journal Institution of Highway Engineers. 1972. Vol. 14, No 2, P. 5–19.
Woodfield P. R. Recent developments in the design of cement stabilized paraments in the USA. N.Z. Concrete Construction. 1972. Vol. 16, No 2, P. 22–23.
Nielsen J. Thickness design procedure for cement-treated sand bases. Journal of the Highway Division, Proceedings of the American Society of Civil Engineers. 1968. No 2, P. 141–159.
Solter W. A local authority material engineer's approach. Journal of the Institution of Highway Engineers. 1972. Vol. 19, No 3, P. 12–14.
Pospisil F. Kritische belagsdicke auf zementverfestigten tragschichten. Straßen– und Tiefbau. 1973. Vol. 27, No 6, P. 417–424.
Han H. C. S., Hirst T. J., Fang H. Y. Determination of the Elastic moduli of Flexible pavement Components. Highway Research Record. 1972. № 407, Р. 36–38. URL: http://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/hrr/1972/407/407-004.pdf
Raguenel A., de Puig J., Corbin M., Gestin M. Bilan du traitemen des limons a'la choux et a'la chauxciment en Normandie. REV GEN ROUTES AERODR. 1973. Vol. 43, No 490, P. 59–71.
Радовський Б.С. Проблеми механіки дорожньо-будівельних матеріалів та дорожнього одягу. К. : ТОВ «ПоліграфКонсалтинг», 2003. 240 с.
Онищенко А.М. Підвищення фізико-механічних властивостей грунту при використанні добавки Infra Crete. А.М. Онищенко, І.Ю. Лозовська, О.О. Макарчев. Автомобільні дороги і дорожнє будівництво. 2009. № 77. С. 48–55.
Бесараб О.М. Оцінка впливу добавки в грунт RBI-81 на підвищення довговічності дорожнього одягу. О.М. Бесараб, В.В. Смолянець, К.В. Шевченко. Автошляховик України. 2007. № 4. С. 37–41.
Панасюк Я.І. Удосконалення технології укріплення ґрунтів цементом для будівництва автомобільних доріг: дис. …кандидата техн. наук : 05.22.11. Харків : ХНАДУ, 2013. 180 с.
Гаркуша М.В. Удосконалення методу оцінки стійкості покриття нежорсткого дорожнього одягу до утворення колії : дис. …кандидата техн. наук : 05.22.11. Київ : НТУ, 2019. 186 с.
Ґрунти, укріплені в’яжучим. Методи випробувань : ДСТУ Б В.2.7-309:2016. [Чинний від 2017-01-01]. К. : Мінрегіон України, 2016. 32 с. (Національні стандарти України).
Суміші, укріплені гідравлічним в’яжучим. Технічні умови. Частина 15. Ґрунти, стабілізовані гідравлічним в’яжучим : ДСТУ ЕN 14227-15:2021 (EN 14227-15:2015, IDT). [Чинний від 2022-09-01]. К. : ДП «УкрНДНЦ», 2021. 23 с. (Національні стандарти України).