ДОСЛІДЖЕННЯ ПЛАНУВАЛЬНИХ РІШЕНЬ ПРИВОКЗАЛЬНИХ ПЛОЩ НА ТЕРИТОРІЇ АЕРОПОРТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apcmj.2024.4.13Ключові слова:
аеропорт, привокзальна площа, пішохідний потік, транспортний потік, пішохідний рух, транспортний рух, транспортний засіб, транспортний вузол.Анотація
Анотація. Мета дослідження полягає в аналізі вітчизняного досвіду щодо планувальних рішень привокзальних площ аеропортів і їх впливу на рух пішоходів і транспортних потоків. У статті подано типові схеми привокзальних площ українських аеропортів за формою ділянки й розташуванням під’їзних доріг до площ. Розглянуто напрями вдосконалення та розвитку пішохідного і транспортного руху на привокзальних площах аеропортів. Подано узагальнені результати схем планувальних рішень привокзальних площ аеропортів і визначено напрями вдосконалення заходів з організації руху пішоходів і транспортних засобів на території аеровокзальних комплексів. Аналіз поточних планувальних рішень привокзальних площ аеропортів дав змогу сформувати їх класифікацію за формою площі й виділити типові схеми привокзальних площ за розташуванням під’їзної дороги до самої площі. Аналіз і дослідження планувальних рішень привокзальних площ на території аеровокзальних комплексів дав змогу виявити, що формування транспортно-пересадочних вузлів відбувається переважно на базі привокзальних площ. Дослідження планувальних рішень привокзальних площ на території аеропортів виявило, що їх оптимальна планувальна організація сприяє підвищенню ефективності обслуговування пасажирів, зменшенню часу пересування й підвищенню рівня задоволення послугами аеропорту. Проаналізовано методику розрахунку рівня обслуговування пішоходів, яка дала б змогу вдосконалити функціонування привокзальних площ із визначенням оптимальних параметрів пішохідних шляхів на території аеровокзальних комплексів. У цій методиці розраховуються мінімальні вимоги щодо пропускної здатності пішохідних шляхів. Ці вимоги призначені для визначення мінімальної ширини пішохідної зони, необхідної для безпечного та зручного руху людей.
Посилання
Harrison А. Principles of Experience Design for Airport Terminals. Phd thesis. Queensland University of Technology. Brisbane, 2015. 245 с.
Sarah N., Shuchi B.A. Novel Concept for Airport Terminal Design Integrating Flexibility. Phd thesis, Queensland University of Technology, Brisbane, 2015. 264 с.
Касім М.Б. Принципи архітектурно-планувальної організації терміналів аеропортів (на прикладі аеропортів Ірак) : дис. … канд. арх. : 18.00.0 / КНУБА. Київ, 2019. 255 с.
Касім М.Б. Розвиток структури сучасних аеропортів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування : науково-технічний збірник. Київ, 2018. Вип. 52. С. 328–337.
ГБН В.2.3-37472062-2:2013. Галузеві будівельні норми України. Службово-технічні будівлі і споруди станційно-вокзальних комплексів та зупинних пунктів залізничного транспорту. Київ, 2013. 123 с.
Дослідження транспортних потоків в аспекті заторових станів дорожнього руху : монографія / В.М. Першаков, А.О. Бєлятинський, О.В. Степанчук, Р.В. Кротов. Київ : НАУ, 2015. 176 с.
Куцина І.А. Класифікація елементів пішохідної інфраструктури. Містобудування та територіальне планування. 2017. № 65. С. 291–297.
Куцина І.А. Методика визначення рівня обслуговування пішоходів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. 2016. № 44. С. 154–161.
Куцина І.А. Модуль організації пішохідного руху в загальноміському центрі на прикладі м. Ужгорода. Містобудування та територіальне планування. 2016. № 62. С. 327–332.
Пустовойт Р.О., Степанчук О. В. Визначення оптимальної ширини пішохідної зони на території аеровокзальних комплексів. Airport Planning, Construction and Maintenance Journal. 2024. № 1( 3). С. 40–46.
Рейцен Є.О. Організація і безпека міського руху : навчальний посібник. Київ : ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2014. 454 с.
Station Site and Access Planning Manual – Washington Metropolitan Area Transit Authority. URL:
https://www.wmata.com/pdfs/planning/ Station/20Access/SSAPM.pdf.