АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ УКЛАДАННЯ КОМПОЗИТНОЇ АРМАТУРИ ПРИ БЕТОНУВАННІ ЖОРСТКИХ ПОКРИТТІВ БЕТОНОУКЛАДАЛЬНИМ КОМПЛЕКСОМ WIRTGEN

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apcmj.2025.1.5

Ключові слова:

композитна арматура, автомобільна дорога, аеродром, високопродуктивний бетоноукладальний комплекс, автоматизація процесу

Анотація

У статті покроково розписаний процес автоматичного укладання композитної неметалевої арматури за бетонування жорстких покриттів комплексом Wirtgen у реалізованому проєкті реконструкції ділянки автомобільної дороги загального користування. Попередньо були виконані перевірочні розрахунки напружено-деформаційного стану елементів покриття автомобільної дороги з композитною арматурою в деформаційних швах. Розрахунки показали, що під час експлуатаційних навантажень напруження у стрижнях композитної арматури не перевищує допустимих значень. Дані розрахунків наведені в публікації [1] і підтверджують доцільність використання композитної арматури, але одним зі стримувальних чинників її широкого використання є складність автоматизації процесу укладання в разі застосування бетоноукладальних комплексів. Товариство з обмеженою відповідальністю «Європейська дорожньо-будівельна компанія» уперше в Україні впровадило автоматичне укладання стрижнів композитної неметалевої арматури в конструкції деформаційних швів, адаптувало високопродуктивний бетоноукладальний комплекс Wirtgen. У результаті технічного переоснащення бетоноукладального комплексу Wirtgen процес улаштування композитної арматури під час будівництва автомобільних доріг і аеродромів був цілковито автоматизований. Практика використання такого переоснащеного комплексу показала його високу ефективність і надійність, забезпечила: – покращення якості бетонування деформаційних швів завдяки точному та надійному позиціюванню композитної арматури в бетоні; – скорочення часу виконання робіт завдяки безупинній роботі комплексу (у разі ручного укладання композитної арматури комплекс треба зупиняти); – скорочення часу виконання операції влаштування композитної арматури в бетон (порівняно з ручним методом у 8–10 разів швидше); – зменшення трудомісткості робіт завдяки вилученню операцій ручного укладання арматури; – зменшення кількості людей, задіяних у влаштуванні шару покриття; – підвищення продуктивності бригади на 15–25%.

Посилання

Максименко В.П., Дубик О.М., Карпенко А.К., Зіненко С.С. Застосування композитної арматури в жорстких покриттях автомобільних доріг і аеродромів. Airport Planning, Construction and Maintenance Journal. 2024. Вип. 2 (4). С. 87–95.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-23

Як цитувати

Зіненко, С. С. (2025). АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ УКЛАДАННЯ КОМПОЗИТНОЇ АРМАТУРИ ПРИ БЕТОНУВАННІ ЖОРСТКИХ ПОКРИТТІВ БЕТОНОУКЛАДАЛЬНИМ КОМПЛЕКСОМ WIRTGEN. Airport Planning, Construction and Maintenance Journal, (1), 41–45. https://doi.org/10.32782/apcmj.2025.1.5