ЗАСТОСУВАННЯ КОМПОЗИТНОЇ АРМАТУРИ В ЖОРСТКИХ ПОКРИТТЯХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ТА АЕРОДРОМІВ

Автор(и)

  • Валерій Петрович Максименко Державне підприємство «Науково-дослідний інститут будівельного виробництва» https://orcid.org/0000-0002-2835-026X
  • Олександр Миколайович Дубик Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0000-0001-8082-7603
  • Анатолій Костянтинович Карпенко Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0009-0003-2625-5327
  • Сергій Сергійович Зіненко Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0009-0004-3051-7999

DOI:

https://doi.org/10.32782/apcmj.2024.4.8

Ключові слова:

жорстке покриття, деформаційний шов, композитна арматура, автомобільна дорога, аеродром.

Анотація

Анотація. У статті подано результати перевірних розрахунків напружено-деформованого стану елементів жорсткого покриття автомобільної дороги з композитною арматурою в деформаційних швах при нормативних експлуатаційних навантаженнях і перспективних навантаженнях, які моделюють посадку літака. Ускладнюючою умовою була необхідність влаштування під дорогою кабельного переходу. У рамках будівельного проєкту автомобільної дороги в певних геологічних умовах у ПК «ЛІРА САПР» виконано розрахунки напружено-деформованого стану елементів покриття з урахуванням деформацій ґрунтової основи. Результати розрахунків показали, що навіть у складних умовах перспективного навантаження автомобільної дороги й ослаблення кабельним переходом композитна арматура в деформаційних швах і в місці армування плити кабельного переходу цілком забезпечує надійність жорсткого покриття при класі наслідків СС3. Порівняно з металевою арматурою А500С витрати композитної арматури на армування плити кабельного переходу дають значну економію по масі для композитної арматури АКС800 на рівні 27%, а для АКС1000 – 32%. Наведені результати підтверджують припущення щодо застосування композитної арматури в жорстких покриттях автомобільних доріг та аеродромів як альтернативи металевій. Але для цього необхідно вирішити низку досить складних завдань, а саме щодо напружено-деформованого стану елементів різних конструкцій жорстких покриттів автомобільних доріг та аеродромів у широкому спектрі експлуатаційних навантажень.

Посилання

ДСТУ-Н Б В.2.6-185:2012. Настанова з проектування та виготовлення бетонних конструкцій з неметалевою композитною арматурою на основі базальто- і склоровінгу. [Чинний від 2013-04-01]. Вид. офіц. Київ, 2012. 32 с.

ДСТУ 9065:2021. Арматура композитна для армування бетонних конструкцій. Загальні технічні умови. [Чинний від 2021-05-01]. Вид. офіц. Київ, 2021. 25 с.

ДСТУ ISO 10406-1:2021 (ISO 10406-1:2015) Арматура композитна. Методи випробування. Частина І. Стрижні та решітки. [Чинний від 2021-05-01]. Вид. офіц. Київ, 2021. 36 с.

ДБН В.1.2-14:2018. Система забезпечення надійності та безпеки будівельних об’єктів. Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд. Зі Зміною № 1. [Чинний від 2022-09-01]. Вид. офіц. Київ, 2022. 38 с.

ДСТУ 3760:2019. Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови. [Чинний від 2019-08-01]. Вид. офіц. Київ, 2019. 21 с.

ДБН В.2.6-98:2009. Конструкції будинків і споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Основні положення. Зі Зміною № 1. [Чинний від 2020-06-01]. Вид. офіц. Київ, 2020. 68 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-03